Podlasie Foto-wyprawa

Tereny Biebrzańskiego Parku Narodowego kojarzą się z harmonią spokoju i bliskości natury. Grupa pasjonatów fotografii oraz video miała przyjemność poznać ten rejon kraju w dniach 7-9 lutego.

Pierwszy dzień poświęcony był tematyce fotografii przyrodniczej i fotografii architektury podlaskiej wsi. Wycieczka z lokalnym przewodnikiem przyniosła oczekiwany efekt, spotkaliśmy i utrwaliliśmy łosie, gęsi gęgawy, sarny.

Fotografikom towarzysszyli znani filmowcy:

Tomasz Gładys- znany podróżnik współpracujący z firmą NIKON - wykładowca Akademii Nikona oraz

Sławomir Rakowski jeden z najlepszych operatorów drona w Polsce współpracujący z telewizją POLSAT i TVP, którzy realizowali ujęcia do filmu o Biebrzańskim Parku Narodowym.

Następnym punktem wycieczki była carska twierdza Osowiec. Jest to  XIX - wieczna twierdza wybudowana za Cara, położona w samym środku bagien biebrzańskich, jej pozostałości robią wrażenie na pasjonatach tematyki historycznej czy militarnej.

Nie mogliśmy ominąć najbardziej znanych postaci Biebrzańskiego Parku Narodowego, mianowicie leśniczego Piotra Dąbrowskiego oraz pana Krzysztofa Kawęczyńskiego nazywanego przez miejscowych królem Biebrzy.

Niestety nie udało nam się spotkać z panem leśniczym z przyczyn osobistych, ale odwiedziliśmy mieszkającego w środku Biebrzańskiego Parku Narodowego byłego antykwariusza, który oprowadził nas po swoim prywatnym muzeum etnograficznym oraz po okolicach, gdzie mogliśmy fotografować m.in. koniki polskie. Miejsce to jest bardzo ciekawe ze względu na swój charakter.

Przekonaliśmy się, iż nad Biebrzą o  o zachodzie słońca woda, drzewa, krzewy, nabierają specyficznych barw.

Po ciężkim dniu przyszła pora na szeroką dyskusję na temat fotografii i tematy pokrewne.

Na drugi dzień niezmęczona dyskusją dnia poprzedniego część grupy udała się podziwiać wschód słońca
z wieży widokowej w miejscowości Goniądz oraz przyrodę w pobliżu Biebrzy. Wschód był wyjątkowy do tego stopnia, że nie zwróciliśmy uwagi na łosia pasącego się obok wieży od jej zachodniej strony :)

Kolejnym punktem była architektura Podlasia, udaliśmy się do miejscowości Krynki i Kruszyniany.

W Krynkach odszukaliśmy stary zabytkowy kierkut. Cmentarz żydowski w Krynkach powstał pod koniec XVII w., na podstawie przywileju wydanego w dn. 12 stycznia 1662 r. przez króla Jana II Kazimierza Wazę. Cmentarz położony jest na północno-wschodnim skraju miejscowości, przy ul. Zaułek Zagumienny.

Kruszyniany jest to bardzo ciekawe miejsce na Podlasiu, spotkaliśmy tutaj polskich Tatarów, mieliśmy przyjemność zwiedzenia meczetu jak również XVII wiecznego muzułmańskiego cmentarza.

Wyjazd uważamy za bardzo udany.

Informacje:

Czas trwania pleneru 7-9 lutego

Koszt 599 zł (osoba- 2 noclegi + wyżywienie - 5 posiłków, usługa przewodnika)

Zapraszamy do śledzenia naszej strony WWW. oraz na portalu FB, gdzie będziemy planować kolejne foto-wyprawy i zloty pasjonatów fotografii.